PRZEDSZKOLE SAMORZĄDOWE W JANOWCU WIELKOPOLSKIM

GODZINY OTWARCIA PLACÓWKI: 6.30 - 15.45

PRZEDSZKOLE SAMORZĄDOWE W JANOWCU WIELKOPOLSKIM

GODZINY OTWARCIA PLACÓWKI: 6.30 - 15.45

Dzieci 3-4 letnie

06:30 - 07:30

Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Mycie rąk po wejściu do sali. Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań – planowanie zabawy.

07:30 - 08:00

Praca wyrównawcza z dziećmi, indywidualne korygowanie i wspomaganie rozwoju. Ćwiczenia ortofoniczne, słuchowe, oddechowe, praca z zespołem. Wykonywanie zadań tygodniowych z tablicy daltońskiej.

08:00 - 08:10

Ćwiczenia poranne – zestaw ćwiczeń lub zabawy ilustrowane przy piosence.

08:10 - 08:20

Przygotowanie do zajęć (przeliczanie, zaznaczanie kalendarza, pogody oraz planu dnia; w poniedziałek wybór dyżurnych).

08:20 - 08:30

Czynności higieniczno – porządkowe – przygotowanie do śniadania.

08:30 - 09:00

Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania się przy stole. Wdrażanie do samodzielności przy przygotowywaniu posiłków. Wdrażanie do systematycznego wykonywania czynności higienicznych i porządkowych po posiłku.

09:00 - 09:20

Zajęcia dydaktyczne realizowane według planu. W poniedziałek wprowadzenie i planowanie zadań tygodniowych.

09:20 - 10:30

Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Wykonywanie zadań tygodniowych z tablicy daltońskiej. Gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Spacery, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe w ogrodzie.

10:30 - 11:20

Język angielski. Zajęcia dydaktyczne realizowane według planu. Zabawy swobodne w kącikach. Wykonywanie zadań z tablicy daltońskiej oraz zadania z instrukcją w kąciku indywidualnym.

11:20 - 11:30

Czynności higieniczno – porządkowe – przygotowanie do obiadu.

11:30 - 12:00

Obiad. Wdrażanie do samodzielności przy nakrywaniu do stołu, nakładaniu potraw, samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłku oraz prawidłowego posługiwania się sztućcami.

12:00 - 12:15

Czynności higieniczno – porządkowe – mycie zębów.

12:15 - 13:20

Odpoczynek po obiedzie – czytanie dzieciom bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, masażyki. Zabawy swobodne w sali. Wykonywanie zadań tygodniowych z tablicy daltońskiej. Gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Praca indywidualna z dzieckiem wynikająca z potrzeb rozwojowych. Zajęcia realizowane według kółek zainteresowań.

13:20 - 13:30

Czynności higieniczno – porządkowe – przygotowanie do podwieczorku.

13:30 - 14:00

Podwieczorek. Wdrażanie do samodzielności przy przygotowaniu posiłku, samodzielnego i kulturalnego spożywania podwieczorku. Wdrażanie do systematycznego wykonywania czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu posiłku.

14:00 - 15:45

Rozchodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy utrwalające. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci. Zabawy w terenie. Zabawy ruchowe w sali lub na placu zabaw.

Dzieci 5-6 letnie

06:30 - 07:30

Schodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i
zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze.

07:30 - 08:10

Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, praca z zespołem dzieci lub indywidualna o
charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensacyjnym i wychowawczym, praca z dzieckiem
zdolnym, praca z instrukcją, realizacja zadań tygodniowych - samodzielne administrowanie - zgodnie z Planem Daltońskim, prace porządkowe, zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne.

08:10 - 08:25

Przygotowanie organizacji pracy na dany tydzień (dyżury, pary do współpracy, eksperci, funkcje specjalne, itp.), wprowadzenie zadań dziennych / tygodniowych (planowanie pracy, instrukcje zadań) zgodnie z Planem Daltońskim, wspólne planowanie dnia / tygodnia.

08:30 - 09:00

Śniadanie - doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania się przy stole. Wdrażanie do samodzielności przy przygotowaniu posiłku. Wdrażanie do systematycznego wykonywania czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu posiłku.

09:00 - 09:30

Ustalenie celów dziennych/tygodniowych. Realizacja zadań dziennych/tygodniowych przez dzieci - samodzielne administrowanie. Rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem "przeniesionej uwagi". Wykonywanie zadań w parach lub zespołach. Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane, prowadzone wg zamierzeń
wychowawczo-dydaktycznych i wybranego programu.

09:30 - 10:30

Spacer, obserwacje przyrodnicze. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi.

10:30 - 11:00

Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane, prowadzone wg zamierzeń
wychowawczo-dydaktycznych i wybranego programu.
Zabawy i zajęcia ruchowe, zabawy ruchowe przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy w języku
obcym nowożytnym.

11:00 - 11:30

Organizacja procesu refleksji pracy samodzielnej/ podsumowanie pracy tygodniowej/dziennej.
Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe - rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych.

11:30 - 12:00

Obiad-wdrażanie do samodzielności przy nakrywaniu do stołu, nakładaniu potraw, samodzielnego i
kulturalnego spożywania oraz posługiwania się nożem i widelcem podczas posiłku.

12:00 - 12:30

Czynności higieniczno-porządkowe. Mycie zębów.

12:30 - 13:00

Bajkoterapia/ czytanie dzieciom, zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające.

13:00 - 13:30

Pobyt w ogrodzie przedszkolnym/ ogrodzie sensorycznym. Zajęcia w ramach kółka matematycznego.

13:30 - 14:00

Czynności higieniczno-porządkowe
Podwieczorek -Wdrażanie do samodzielności przy przygotowaniu posiłku, samodzielnego i
kulturalnego spożywania podwieczorku. Wdrażanie do systematycznego wykonywania czynności
higienicznych i porządkowych po zakończeniu posiłku.

14:00 - 14:30

Zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające treści.

14:30 - 15:00

Prace użyteczne - porządkowanie zabawek na półkach, segregowanie materiału przyrodniczego w kąciku przyrody itp.

15:00 - 15:30

Praca indywidualna, w zespołach z uwzględnieniem działań profilaktycznych i stymulujących rozwój,
swobodna działalność dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań. Wspieranie samodzielnej eksploracji
świata poprzez dostarczanie różnorodnych środków i materiałów. Zabawy tematyczne, zabawy w
terenie, zabawy ruchowe w sali lub na placu zabaw. Grupa łączona.

15:30 - 15:45

Rozchodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci.

Uwagi:

Język angielski z podziałem na grupy:

  • czwartek,
  • piątek.