PRZEDSZKOLE SAMORZĄDOWE W JANOWCU WIELKOPOLSKIM
GODZINY OTWARCIA PLACÓWKI: 6.30 - 15.45
Dzieci 3-4 letnie
-
06:30 - 07:30
Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Mycie rąk po wejściu do sali. Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań – planowanie zabawy.
07:30 - 08:00
Praca wyrównawcza z dziećmi, indywidualne korygowanie i wspomaganie rozwoju. Ćwiczenia ortofoniczne, słuchowe, oddechowe, praca z zespołem. Wykonywanie zadań tygodniowych z tablicy daltońskiej.
08:00 - 08:10
Ćwiczenia poranne – zestaw ćwiczeń lub zabawy ilustrowane przy piosence.
08:10 - 08:20
Przygotowanie do zajęć (przeliczanie, zaznaczanie kalendarza, pogody oraz planu dnia; w poniedziałek wybór dyżurnych).
08:20 - 08:30
Czynności higieniczno – porządkowe – przygotowanie do śniadania.
08:30 - 09:00
Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania się przy stole. Wdrażanie do samodzielności przy przygotowywaniu posiłków. Wdrażanie do systematycznego wykonywania czynności higienicznych i porządkowych po posiłku.
09:00 - 09:20
Zajęcia dydaktyczne realizowane według planu. W poniedziałek wprowadzenie i planowanie zadań tygodniowych.
09:20 - 10:30
Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Wykonywanie zadań tygodniowych z tablicy daltońskiej. Gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Spacery, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe w ogrodzie.
10:30 - 11:20
Język angielski. Zajęcia dydaktyczne realizowane według planu. Zabawy swobodne w kącikach. Wykonywanie zadań z tablicy daltońskiej oraz zadania z instrukcją w kąciku indywidualnym.
11:20 - 11:30
Czynności higieniczno – porządkowe – przygotowanie do obiadu.
11:30 - 12:00
Obiad. Wdrażanie do samodzielności przy nakrywaniu do stołu, nakładaniu potraw, samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłku oraz prawidłowego posługiwania się sztućcami.
12:00 - 12:15
Czynności higieniczno – porządkowe – mycie zębów.
12:15 - 13:20
Odpoczynek po obiedzie – czytanie dzieciom bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, masażyki. Zabawy swobodne w sali. Wykonywanie zadań tygodniowych z tablicy daltońskiej. Gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Praca indywidualna z dzieckiem wynikająca z potrzeb rozwojowych. Zajęcia realizowane według kółek zainteresowań.
13:20 - 13:30
Czynności higieniczno – porządkowe – przygotowanie do podwieczorku.
13:30 - 14:00
Podwieczorek. Wdrażanie do samodzielności przy przygotowaniu posiłku, samodzielnego i kulturalnego spożywania podwieczorku. Wdrażanie do systematycznego wykonywania czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu posiłku.
14:00 - 15:45
Rozchodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy utrwalające. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci. Zabawy w terenie. Zabawy ruchowe w sali lub na placu zabaw.
Dzieci 5-6 letnie
-
06:30 - 07:30
Schodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i
zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze.07:30 - 08:10
Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, praca z zespołem dzieci lub indywidualna o
charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensacyjnym i wychowawczym, praca z dzieckiem
zdolnym, praca z instrukcją, realizacja zadań tygodniowych - samodzielne administrowanie - zgodnie z Planem Daltońskim, prace porządkowe, zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne.08:10 - 08:25
Przygotowanie organizacji pracy na dany tydzień (dyżury, pary do współpracy, eksperci, funkcje specjalne, itp.), wprowadzenie zadań dziennych / tygodniowych (planowanie pracy, instrukcje zadań) zgodnie z Planem Daltońskim, wspólne planowanie dnia / tygodnia.
08:30 - 09:00
Śniadanie - doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania się przy stole. Wdrażanie do samodzielności przy przygotowaniu posiłku. Wdrażanie do systematycznego wykonywania czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu posiłku.
09:00 - 09:30
Ustalenie celów dziennych/tygodniowych. Realizacja zadań dziennych/tygodniowych przez dzieci - samodzielne administrowanie. Rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem "przeniesionej uwagi". Wykonywanie zadań w parach lub zespołach. Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane, prowadzone wg zamierzeń
wychowawczo-dydaktycznych i wybranego programu.09:30 - 10:30
Spacer, obserwacje przyrodnicze. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi.
10:30 - 11:00
Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane, prowadzone wg zamierzeń
wychowawczo-dydaktycznych i wybranego programu.
Zabawy i zajęcia ruchowe, zabawy ruchowe przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy w języku
obcym nowożytnym.11:00 - 11:30
Organizacja procesu refleksji pracy samodzielnej/ podsumowanie pracy tygodniowej/dziennej.
Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe - rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych.11:30 - 12:00
Obiad-wdrażanie do samodzielności przy nakrywaniu do stołu, nakładaniu potraw, samodzielnego i
kulturalnego spożywania oraz posługiwania się nożem i widelcem podczas posiłku.12:00 - 12:30
Czynności higieniczno-porządkowe. Mycie zębów.
12:30 - 13:00
Bajkoterapia/ czytanie dzieciom, zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające.
13:00 - 13:30
Pobyt w ogrodzie przedszkolnym/ ogrodzie sensorycznym. Zajęcia w ramach kółka matematycznego.
13:30 - 14:00
Czynności higieniczno-porządkowe
Podwieczorek -Wdrażanie do samodzielności przy przygotowaniu posiłku, samodzielnego i
kulturalnego spożywania podwieczorku. Wdrażanie do systematycznego wykonywania czynności
higienicznych i porządkowych po zakończeniu posiłku.14:00 - 14:30
Zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające treści.
14:30 - 15:00
Prace użyteczne - porządkowanie zabawek na półkach, segregowanie materiału przyrodniczego w kąciku przyrody itp.
15:00 - 15:30
Praca indywidualna, w zespołach z uwzględnieniem działań profilaktycznych i stymulujących rozwój,
swobodna działalność dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań. Wspieranie samodzielnej eksploracji
świata poprzez dostarczanie różnorodnych środków i materiałów. Zabawy tematyczne, zabawy w
terenie, zabawy ruchowe w sali lub na placu zabaw. Grupa łączona.15:30 - 15:45
Rozchodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci.
Uwagi:
Język angielski z podziałem na grupy:
- czwartek,
- piątek.