WYCHOWYWAĆ, TO ZNACZY - KOCHAĆ
…"zmieniają się czasy, zmieniają się ludzie, nigdy natomiast nie zmieni się ich zapotrzebowanie na miłość". Janusz Korczak
Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu zapewnia realizację podstawy programowej oraz programu wychowania przedszkolnego "Odkrywam siebie i świat" - Jadwigi Pytlarczyk. Koncepcja programu oparta jest na teorii inteligencji wielorakich H.Gardnera. Program zawiera cele, informacje o sposobie przeprowadzenia obserwacji i badania gotowości szkolnej, treści programowe podzielone zostały na dwa poziomy oraz treści rozszerzone. W programie opisano metodykę pracy uwzględniającą teorię inteligencji wielorakich. Program łączy metodykę z nowatorstwem, zakłada indywidualne podejście do każdego dziecka, metody i formy pracy preferują badanie, odkrywanie, integrację sensoryczną, duży nacisk położono na procesy poznawcze.
Kadra pedagogiczna przedszkola umożliwia dzieciom rozwój zainteresowań oraz indywidualnych talentów- wdrażamy innowację z zakresu pedagogiki Planu Daltońskiego pod patronatem Polskiego Stowarzyszenia Dalton.
Praca o charakterze zindywidualizowanym, rozbudzająca ciekawość świata, rozwijająca predyspozycje i zdolności poznawcze, a także kształtująca umiejętności społeczne przyświeca naszym działaniom edukacyjnym, które wdrażamy w ramach koncepcji Planu Daltońskiego. Edukacja daltońska podkreśla znaczenie odpowiedzialności za podejmowane zadania, samodzielnego uczenia się dzieci, zachęca do uczenia się we współpracy oraz uczy refleksji.
W przedszkolu stosujemy alternatywne metody pracy , które motywują i aktywizują dziecko oraz umożliwiają zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce:
- pedagogika Planu Daltońskiego;
- metoda projektu;
- metoda KLANZA (pedagogika zabawy);
- metoda odimiennej nauki czytania autorstwa Ireny Majchrzak;
- Metoda Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz;
- metoda aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss;
- pedagogika F.Froebla;
- metoda ruchowej ekspresji twórczej R.Labana;
- metoda C.Orffa;
- metoda Kniessów;
- metoda malowania dziesięcioma palcami "Finger-Painting";
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbone;
- Metody wspomagania rozwoju umysłowego E. Gruszczyk - Kolczyńskiej i E. Zielińskiej;
- Metody parateatralne (drama, zabawy, gry mimiczne, zagadki ruchowe, etiudy pantomimiczne, teatr palcowy);
- Technika relaksacji według Edmunda Jacobsona.
Kadra pedagogiczna poszukuje ciekawych i atrakcyjnych dla dzieci sposobów nauczania/uczenia się, wdraża nowatorskie rozwiązania programowo – metodyczne oraz projekty edukacyjne. W swojej ofercie uwzględniamy zajęcia dla dzieci o specyficznych potrzebach edukacyjnych i dla dzieci zdolnych. Każde dziecko jest dla nas ważne. Zapewniamy, że każde dziecko w przedszkolu dostanie klucz do zdobywania wiedzy i twórczych poszukiwań, inspirujących do działania.
ABSOLWENT PRZEDSZKOLA
Dziecko kończące przedszkole:
- posiada:
- motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego,
- umiejętności uważnego słuchania i logicznego myślenia, praktycznego korzystania ze zdobytych wiadomości,
- umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas,
- umiejętność współpracy w grupie i rozwiązywania konfliktów,
- umiejętność radzenia sobie z trudnościami,
- twórczego rozwiązywania zadań,
- odpowiedni poziom samodzielności,
- gotowość do podejmowania różnorodnych aktywności,
- umiejętność komunikatywnego porozumiewania się,
- podstawową wiedzę o środowisku społecznym, przyrodniczym i kulturowym,
- poczucie bycia Polakiem i Europejczykiem;
- przestrzega:
- praw innych ludzi,
- zasad bezpieczeństwa, higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną,
- zasady kultury współżycia, postępowania według ustalonych norm;
- dostrzega i szanuje:
- potrzeby innych ludzi,
- odmienne postawy, przekonania, upodobania,
- symbole narodowe,
- środowisko naturalne.
- nie obawia się:
- występować publicznie,
- reprezentować grupę, przedszkole,
- dzielić się swoimi pomysłami, osiągnięciami, sukcesami,
- wykazywać inicjatywy w działaniu,
- prosić o radę lub pomoc.
Wzorcowym modelem absolwenta naszego przedszkola, jest dziecko, które: potrafi funkcjonować w różnych rolach społecznych, posiada umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów w oparciu o posiadaną wiedzę, umiejętności i twórcze działanie oraz potrafi sprostać trudom i wyzwaniom szkolnego życia.