WYCHOWYWAĆ, TO ZNACZY - KOCHAĆ

…"zmieniają się czasy, zmieniają się ludzie, nigdy natomiast nie zmieni się ich zapotrzebowanie na miłość". Janusz Korczak

Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu zapewnia realizację podstawy programowej oraz programu wychowania przedszkolnego "Odkrywam siebie i świat" - Jadwigi Pytlarczyk. Koncepcja programu oparta jest na teorii inteligencji wielorakich H.Gardnera. Program zawiera cele, informacje o sposobie przeprowadzenia obserwacji i badania gotowości szkolnej, treści programowe podzielone zostały na dwa poziomy oraz treści rozszerzone. W programie opisano metodykę pracy uwzględniającą teorię inteligencji wielorakich. Program łączy metodykę z nowatorstwem, zakłada indywidualne podejście do każdego dziecka, metody i formy pracy preferują badanie, odkrywanie, integrację sensoryczną, duży nacisk położono na procesy poznawcze.

Kadra pedagogiczna przedszkola umożliwia dzieciom rozwój zainteresowań oraz indywidualnych talentów- wdrażamy innowację z zakresu pedagogiki Planu Daltońskiego pod patronatem Polskiego Stowarzyszenia Dalton.

Praca o charakterze zindywidualizowanym, rozbudzająca ciekawość świata, rozwijająca predyspozycje i zdolności poznawcze, a także kształtująca umiejętności społeczne przyświeca naszym działaniom edukacyjnym, które wdrażamy w ramach koncepcji Planu Daltońskiego. Edukacja daltońska podkreśla znaczenie odpowiedzialności za podejmowane zadania, samodzielnego uczenia się dzieci, zachęca do uczenia się we współpracy oraz uczy refleksji.

W przedszkolu stosujemy alternatywne metody pracy , które motywują i aktywizują dziecko oraz umożliwiają zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce:

  • pedagogika Planu Daltońskiego;
  • metoda projektu;
  • metoda KLANZA (pedagogika zabawy);
  • metoda odimiennej nauki czytania autorstwa Ireny Majchrzak;
  • Metoda Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz;
  • metoda aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss;
  • pedagogika F.Froebla;
  • metoda ruchowej ekspresji twórczej R.Labana;
  • metoda C.Orffa;
  • metoda Kniessów;
  • metoda malowania dziesięcioma palcami "Finger-Painting";
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbone;
  • Metody wspomagania rozwoju umysłowego E. Gruszczyk - Kolczyńskiej i E. Zielińskiej;
  • Metody parateatralne (drama, zabawy, gry mimiczne, zagadki ruchowe, etiudy pantomimiczne, teatr palcowy);
  • Technika relaksacji według Edmunda Jacobsona.

Kadra pedagogiczna poszukuje ciekawych i atrakcyjnych dla dzieci sposobów nauczania/uczenia się, wdraża nowatorskie rozwiązania programowo – metodyczne oraz projekty edukacyjne. W swojej ofercie uwzględniamy zajęcia dla dzieci o specyficznych potrzebach edukacyjnych i dla dzieci zdolnych. Każde dziecko jest dla nas ważne. Zapewniamy, że każde dziecko w przedszkolu dostanie klucz do zdobywania wiedzy i twórczych poszukiwań, inspirujących do działania.


ABSOLWENT PRZEDSZKOLA


Dziecko kończące przedszkole:

  • posiada:
  • motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego,
  • umiejętności uważnego słuchania i logicznego myślenia, praktycznego korzystania ze zdobytych wiadomości,
  • umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas,
  • umiejętność współpracy w grupie i rozwiązywania konfliktów,
  • umiejętność radzenia sobie z trudnościami,
  • twórczego rozwiązywania zadań,
  • odpowiedni poziom samodzielności,
  • gotowość do podejmowania różnorodnych aktywności,
  • umiejętność komunikatywnego porozumiewania się,
  • podstawową wiedzę o środowisku społecznym, przyrodniczym i kulturowym,
  • poczucie bycia Polakiem i Europejczykiem;
  • przestrzega:
  • praw innych ludzi,
  • zasad bezpieczeństwa, higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną,
  • zasady kultury współżycia, postępowania według ustalonych norm;
  • dostrzega i szanuje:
  • potrzeby innych ludzi,
  • odmienne postawy, przekonania, upodobania,
  • symbole narodowe,
  • środowisko naturalne.
  • nie obawia się:
  • występować publicznie,
  • reprezentować grupę, przedszkole,
  • dzielić się swoimi pomysłami, osiągnięciami, sukcesami,
  • wykazywać inicjatywy w działaniu,
  • prosić o radę lub pomoc.

Wzorcowym modelem absolwenta naszego przedszkola, jest dziecko, które: potrafi funkcjonować w różnych rolach społecznych, posiada umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów w oparciu o posiadaną wiedzę, umiejętności i twórcze działanie oraz potrafi sprostać trudom i wyzwaniom szkolnego życia.